Usein kysytyt kysymykset

1. Mistä saan kirjautumistunnukset järjestelmään?

Äänekosken tilavarausjärjestelmä on selailukalenteri ja järjestelmään ei anneta kirjautumistunnuksia kaupungin ulkopuolisille tahoille.

 

2. Miten varaan tilan käyttööni?

Tilavaraukset tehdään kaupungin työntekijöiden kautta. Jokaisen tilan tiedoissa on kerrottu kyseisen tilan varauksista vastaava taho ja toimintaohjeet tilan varaamiseksi.

 

3. Mitä tilan varaus maksaa?

Käyttömaksu riippuu tilasta, käyttäjäryhmästä ja vuoron ajankohdasta. Esimerkiksi liikuntatilojen käyttömaksut on porrastettu neljään eri käyttäjäryhmään. Osassa kokoustiloja käyttömaksu riippuu varauksen ajankohdasta (ilta-aikaan kalliimpi hinta).

Käyttömaksut on kerrottu tilan tiedoissa. Tilojen käyttömaksut:

 https://www.aanekoski.fi/kayttomaksuhinnasto/Kaupungin-tiloista_perittavat-kayttomaksut_paivitetty-lokuussa-2023.pdf

 

4.Tarvitsenko avaimen, että pääsen varaamaani tilaan?

Tämä riippuu siitä mihin tilaan varaus on tehty. Osaan tiloista tarvitset avaimen tai muun kulkutunnisteen, jonka noudosta sovitaan varaamisen yhteydessä. Osassa tiloja on vahtimestarit, jotka vastaavat ovien avaamisesta.

 

5. Mistä saan lisää tietoa tilojen varusteista ja mihin käyttöön tila soveltuu?

Voit hakea sopivaa tilaa käyttötarkoituksen perusteella Äänekosken tilavarausjärjestelmän etusivulta. Klikkaamalla käyttötarkoitusta sivusto listaa sopivat tilat.

 

Tilojen tarkemmat tiedot löytyvät kunkin tilan tiedoista.

 

6. Miten maksan varauksen?

Varauksista laitetaan lasku.

 

7. Mitä tietoja kerätään asiakasrekisteriin?

Jokainen tilan varaaja lisätään asiakasrekisteriin laskutusta varten. Tarvittavat tiedot ovat: virallinen nimi, osoite, y-tunnus tai henkilötunnus, yhteyshenkilö ja laskutusosoite.

 

8. Osassa varauskalentereita näkyy harmaita alueita, mutta ei tarkempia varaustietoja. Mitä tämä tarkoittaa? Onko tila silti varattavissa?

Tila ei ole varattavissa, mikäli kalenterissa näkyy harmaa alue. Äänekoskella on useita tiloja, joista voi varata vain yhden tilan osan, esimerkiksi yhden kentän lohkon (esimerkiksi liikuntatalon salista voi varata koko salin tai yhden lohkon). Harmaa väri kalenterissa kertoo, että jokin tilan osista on tuolloin varattu, mikä estää varauksen tekemisen tilan toiseen osaan.

 

9. Osassa varauskalentereita näkyy alueita, mutta ei tarkempia varaustietoja. Mitä tämä tarkoittaa? Onko tila silti varattavissa?

Tila ei ole varattavissa, mikäli kalenterissa näkyy punainen alue. Punainen väri kalenterissa kertoo, että tilaa ei voi varata kyseisenä aikana.